Kompetencje międzykulturowe w biznesie międzynarodowym

Cele kształcenia

Celem szkolenia jest zaznajomienie uczestników ze znaczeniem problemów kulturowych we współczesnym biznesie międzynarodowym, pokazanie głównych różnic kulturowych oraz orientacji biznesowych, wskazanie na sposoby rozwiązywania dylematów kulturowych, a także wykształcenie umiejętności nawiązywania kontaktów biznesowych oraz prowadzenia negocjacji z partnerami z krajów odmiennych kulturowo oraz współpracy w celu realizacji konkretnych zadań.

Adresaci

Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy mają do czynienia w swojej pracy zawodowej z przedstawicielami odmiennych kultur. Szkolenie skierowane jest zarówno do osób, które zamierzają (lub już to robią) nawiązywać kontakty handlowe z partnerami zagranicznymi, prowadzić negocjacje, sprzedawać i promować swoje produkty, ale także osób, które współpracują z obcokrajowcami na miejscu w Polsce.
W szkoleniu mogą brać udział przedstawiciele różnych branż, niezależnie od wieku czy szczebla menadżerskiego.
W zależności od zapotrzebowania szkolenie może zostać dostosowane dla grupy zaawansowanej w danej dziedzinie i dotyczyć konkretnego regionu lub kraju (np. kraje skandynawskie, kraje arabskie, itd.)
Szkolenia są otwarte, jednak w miarę zapotrzebowania mogą być zamknięte i skierowane do konkretnej firmy/grupy osób.

Program szkolenia

Lp. Nazwa przedmiotu Liczba
godzin
1. Pojęcie, elementy kultury i ich wpływ na zachowania – nie tylko w biznesie 2
2. Główne orientacje kulturowe w biznesie 3
3. Stereotypy i uprzedzenia 2
4. Międzykulturowa komunikacja – czy „tak” zawsze znaczy „tak” 2
5. Szok kulturowy – pojęcie, przezwyciężenie 2
6. Marketing i badania rynkowe w przestrzeni międzykulturowej 4
7. Protokół i etykieta biznesowa 2
8. Współpraca i negocjowanie w międzynarodowych zespołach 3
RAZEM 20

Kadra dydaktyczna

Szkolenie prowadzone będzie zarówno przez pracowników Uniwersytet Ekonomicznego mających doświadczenie w nauczaniu i szkoleniach z tematyki międzykulturowej, jak i trenera zewnętrznego specjalizującego się w szkoleniach i doradztwie międzykulturowym.

Dr Aleksandra Kuźmińska-Haberla – adiunkt w Katedrze Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych UE we Wrocławiu; prowadzi zajęcia w języku polskim i angielskim z zakresu różnic kulturowych w biznesie międzynarodowym dla Polaków i obcokrajowców w ramach Programu Erasmus, Youth in Action oraz Summer School; ma doświadczenie w organizacji i prowadzeniu szkoleń dla przedsiębiorców, osób bezrobotnych; posiada doświadczenie w pracy w środowisku multikulturowym m.in. w USA oraz Wielkiej Brytanii; była wykładowcą wizytującym w Turku School of Economics, Turku, Finlandia oraz P.A. College, Larnaka, Cypr.

Monika Chutnik - Dyrektor Zarzadzajacy firmy ETTA Doradztwo i Treningi dla Biznesu, specjalizujacej się w szkoleniach i doradztwie międzykulturowym. Szkoli liderow miedzynarodowego biznesu oraz trenerow miedzykulturowych. Prowadzila szkolenia w 14 krajach EMEA oraz wirtualnie dla grup z calego swiata, dla firm takich jak Hewlett-Packard, Microsoft, Shell czy Orange.

Cena

1000.00 PLN

Kontakt i zapisy

CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO
tel. 71 36 80 949, e-mail: podyplomowe@ue.wroc.pl
pokój nr 4, budynek CKU
ul. Kamienna 43, 53-345 Wrocław

Godziny otwarcia znajdują się w zakładce Kontakt. W przypadku pytań merytorycznych prosimy o bezpośredni kontakt z trenerem wiodącym:
dr Aleksandra Kuźmińska-Haberla, aleksandra.kuzminska@ue.wroc.pl, tel. 691 375 779

Terminy

Wymagane dokumenty


Powrót

Logowanie

Nie pamiętam hasła

Nie masz konta?

Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.

Załóż konto
×