DESIGN THINKING – projektowanie innowacyjnych rozwiązań

Cele kształcenia

Adresaci

Szkolenie – 16 godzinne intensywne warsztaty kreatywne – skierowane jest do osób zainteresowanych zdobyciem kompetencji z zakresu praktycznego zastosowania metody Design Thinking podczas projektowania niestandardowych, innowacyjnych rozwiązań ukierunkowanych na zaspokojenie potrzeb ich użytkowników.

Program szkolenia

Lp. Nazwa przedmiotu Liczba
godzin
1. Design Thinking – istota, zastosowanie, etapy procesu i najważniejsze narzędzia od strony praktycznej 2
2. Budowa zespołów, ustalenie warunków realizacji warsztatu i określenie wyzwania projektowego 1
3. Etap [1] EMPATHIZE/ EMPATYZACJA – poznanie wyzwania przez dokładną obserwację i zrozumienie potrzeb użytkowników 3
4. Etap [2] DEFINE/ DEFINIOWANIE PROBLEMU – definiowanie właściwego problemu oraz kluczowych założeń dla projektowanego rozwiązania na podstawie zebranych informacji 2
5. Etap [3] IDEATE/ GENEROWANIE POMYSŁÓW – tworzenie maksymalnie dużej liczby potencjalnych rozwiązań zdefiniowanego, podczas poprzedniego etapu, problemu przy wykorzystaniu technik kreatywnych 2
6. Etap [4] PROTOTYPE/ BUDOWANIE PROTOTYPÓW – wybór najciekawszych pomysłów i ich wizualizacja (nadawanie pomysłom fizycznej formy) 3
7. Etap [5] TEST/ TESTOWANIE – prezentacja wykonanych prototypów i zbieranie informacji zwrotnych od użytkowników 2
8. Usprawnianie rozwiązań – wprowadzenie poprawek po testach i opracowanie ostatecznej wersji projektowanego rozwiązania 1
RAZEM 16

Kadra dydaktyczna

dr Sylwia Wrona

adiunkt w Instytucie Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Wykładowca, badacz, konsultant, certyfikowany trener biznesu i moderator Design Thinking. Absolwentka Szkoły Trenerów i Szkoły Tutorów-Mistrzów (Moderator). Członek Polski Innowacyjnej oraz Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu. Odbywała wizyty studyjne m.in. w Universidad Carlos III de Madrid (Hiszpania), Alice Salomon Hochschule Berlin (Niemcy), Centrum Voor Volwassenenonderwijs Antwerpen (Belgia), University Colleges Leuven-Limburg (Belgia). Autorka i współautorka ponad 80 publikacji (m.in. „Kreowanie marki korporacyjnej”, 2014) i ekspertyz z obszaru marketingu i zarządzania oraz krajowych i międzynarodowych projektów badawczych i rozwojowych. Ekspert w dziedzinie zarządzania marką, kreowania wizerunku, komunikacji w biznesie, kreatywnego myślenia. Od 15 lat pracę naukową łączy z praktyką. Świadczy usługi badawczo-rozwojowe i doradcze z zakresu zarządzania marketingowego (analizy rynku, badania marketingowe, plany marketingowe), zarządzania marką (strategie marki, badania wizerunku, pomiar i wycena wartości marki) oraz projektowania innowacyjnych rozwiązań w oparciu o metodykę Design Thinking. Prowadzi kursy i warsztaty m.in. z komunikacji w biznesie, biznesowego savoir-vivre, autoprezentacji i kreowania wizerunku, prezentacji i wystąpień publicznych, negocjacji i protokołu dyplomatycznego, obsługi klienta, kreatywnego myślenia (treningi kreatywności, metody/techniki twórczego rozwiązywania problemów) oraz Design Thinking. Pomysłodawca, współtwórca i realizator wielu innowacyjnych programów szkoleniowych (m.in. „Trening kreatywności i myślenia projektowego”, „Twórcze rozwiazywanie problemów”, „Design Thinking Session – projektowanie innowacyjnych rozwiązań”, „Warsztaty kreatywności i innowacyjności metodą Design Thinking”, „Tworzenie innowacji drogą do sukcesu zawodowego”) oraz kursów przedmiotów opartych o metodykę DT („Projektowanie innowacji”, „Empatyzacja i definiowanie problemu jako podstawa projektowania innowacji”, „Ideacja i twórcze rozwiązywanie problemów”, „Projektowanie doświadczeń i service design”). Opiekun specjalności „Zarządzanie marką” (WNE, studia I stopnia, kierunek zarządzanie) oraz specjalności „Innowacje rynkowe – projektowanie i wdrażanie” (WNE, studia II stopnia, kierunek zarządzanie), rozwijanej w oparciu o Design Thinking w partnerstwie z Wrocławskim Parkiem Technologicznym – specjalność wyróżniona na forum międzynarodowym w konkursie POLISHOPA HONEYCOMBS AWARD 2016 w kategorii EDUKACJA jako innowacyjny projekt oparty na metodyce Design Thinking [najlepsze inicjatywy powstałe w Polsce]. Opiekun Koła Naukowego Design Thinking działającego przy Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Pasjonatka LIFELONG LEARNING (Learning to know, Learning to do, Learning to live together, and with others, Learning to be). Więcej informacji na LinkedIn: https://linkedin.com/in/sylwiawrona

dr Monika Hajdas

adiunkt w Instytucie Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Autorka wielu publikacji poświęconych zarządzaniu marką. Współautorka książek "Kreacja w reklamie" (2008), "Zarządzanie portfelem marek" (2010) i "Zarządzanie marketingiem" (2014). Odbywała wizyty studyjne i prowadziła wykłady m.in. w Royal Holloway University of London (Wielka Brytania), w Instituto Politecnico do Cavado e do Ave w Barcelos (Portugalia) i w Vilniaus Technologiju ir Dizaino Kolegija (Litwa). Pracę naukową łączy z praktyką. Doświadczenie zawodowe zdobywała w działach strategii w agencjach reklamy, brand design i brand consulting, opracowując strategie marketingowe firm i założenia strategiczne do projektów opakowań, systemów identyfikacji marek i kampanii reklamowych. Współpracowała z wieloma krajowymi i międzynarodowymi przedsiębiorstwami w takich branżach, jak żywność, kosmetyki, farmacja, produkty luksusowe, materiały budowlane, handel oraz usługi szkoleniowe i edukacyjne. Jest konsultantem w zakresie zarządzania marką. Opiekun Koła Naukowego Design Thinking. Prowadzi kursy oparte o metodę Design Thinking (m.in. Projektowanie innowacji, Empatyzacja i definiowanie problemu jako podstawa projektowania innowacji, Kreatywność w marketingu, Innovation Management, Design Thinking, Consumer Behavior).

Cena

700.00 PLN

Kontakt i zapisy

CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO tel. 71 36 80 949, e-mail: podyplomowe@ue.wroc.pl
pokój nr 4, budynek CKU ul. Kamienna 43, 53-345 Wrocław Godziny otwarcia znajdują się w zakładce Kontakt.

W przypadku pytań merytorycznych prosimy o bezpośredni kontakt z trenerem wiodącym: dr Sylwia Wrona; sylwia.wrona@ue.wroc.pl; tel. 502-134-245

Terminy

Wymagane dokumenty

Dodatkowe informacje

Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzą się czym jest Design Thinking, skąd się wywodzi, gdzie znajduje zastosowanie, jak przebiega praca w oparciu o analizowane podejście oraz z jakich etapów się składa. Staną wobec konkretnego wyzwania i wspólnie przejdą cały proces projektowy od empatii, definiowania problemu, przez generowanie pomysłów, do prototypowania i testowania. Poznają zasady, techniki oraz kluczowe narzędzia wykorzystywane podczas poszczególnych etapów.

Korzyści ze szkolenia

{ Zgłębienie metody Design Thinking i odkrycie co znaczy tworzyć z ludźmi dla ludzi;

{ Poznanie konkretnych, praktycznych narzędzi myślenia projektowego;

{ Doświadczenie kreatywnej pracy w zespole projektowym z uwzględnieniem różnych punktów widzenia (spojrzeniem na problem z różnej perspektywy), z koncentracją na użytkowniku;

{ Rozwój umiejętności związanych z tworzeniem niestandardowych, innowacyjnych rozwiązań w oparciu o myślenie projektowe, z łączeniem kompetencji i wykorzystaniem potencjału multidyscyplinarnego zespołu


Powrót

Logowanie

Nie pamiętam hasła

Nie masz konta?

Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.

Załóż konto
×