Skuteczna komunikacja o potrzebach. Model komunikacji 4 Kroków M. Rosenberga

Cele kształcenia

Empatia rozumiana jako wyzwalanie twórczości. Empatia jako umiejętność inteligencji emocjonalnej. Empatia, która jest takim słuchaniem drugiej osoby, by w jej wypowiedzi odkryć, o co jej chodzi, jakie ma potrzeby i móc znaleźć wspólne pole do porozumienia i współpracy.

To empatia stworzona, ubrana w Model 4 Kroków, przez Marshalla Rosenberga, psychologa i psychoterapeutę, który spędził życie poszukując sposobu na dogadanie się ludzi, usłyszenie i wzajemne współdziałanie.

Celem warsztatu jest zapoznanie uczestników z metodą Komunikacji opartej na Potrzebach – NVC (Nonviolient Cummunication) oraz przećwiczenie języka faktów, potrzeb oraz działających próśb.

Celem tej formy komunikacji jest współdziałanie, szacunek i otwartość. Jej efektem zrozumienie i działanie.

Komunikacja oparta o potrzebach odpowiada na potrzeby organizacji, które pragną w filozofii szacunku i zaufania organizować pracę w firmie.

PulsHR.pl opublikował wnioski z konferencji z Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach w 2019 r. na temat empatii w biznesie (https://link.do/xweot), z którego wynika, że empatia może wspierać proces kierowania zespołem, współpracy z ludźmi, widzenia obopólnych potrzeb i skutecznej motywacji pracowników. Umiejętności społeczne są drogą do rozwoju organizacji przyszłości.

Adresaci

Szkolenie adresowane jest do ludzi chcących poszerzyć umiejętności związane z komunikacją oraz dla menedżerów, którzy chcą wspierać swoich ludzi, ćwiczyć uważne słuchanie i Model 4 Kroków w praktyce.

Program szkolenia

Lp. Nazwa przedmiotu Liczba
godzin
1. Wartości w środowisku pracy 1
2. Komunikacja oparta o potrzeby 1
3. 4 Kroki Modelu NVC 6
4. Blokady kontaktu 1
5. Empatia w biznesie 1
6. Case study 2
7. Reakcje na trudne komunikaty 1
8. Informacja zwrotna 1
9. Zastosowanie w praktyce 2
RAZEM 16

Kadra dydaktyczna

Kamila Lachowicz 

jest Specjalistką ds. HR i rozwoju oraz trenerem wewnętrznym w branży IT. Ukończyła podyplomowe studia z Coachingu w Biznesie oraz Szkołę Trenerów Biznesu SET.

Jest też pasjonatką Komunikacji Konstruktywnej opartej na Nonviolent Communication (NVC), którą dzieli się podczas warsztatów z zespołami chcącymi zmienić jakość swojej komunikacji i usprawnić współpracę.

Jest absolwentką Intensywnego Kursu Mediacji w oparciu o NVC oraz Kursu dla Moderatorów Design Thinking.  W korporacji międzynarodowej, na wcześniejszym stanowisku, pełniła funkcje lidera, kierownika zespołu oraz koordynatora szkoleń w lokalnym centrum.

Jako absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu przez trzy lata była trenerem międzynarodowego programu rozwoju kreatywności Odyseja Umysłu. W jego ramach zdobyła w 2009 roku tytuł Wicemistrzów Świata w kreatywności ze studentami UE i członkami Stowarzyszenia Studenckiego WIGGOR.

Pasją Kamili jest znalezienie sposobu na dogadywanie się ludzi o różnych poglądach. Kreatywność, improwizacja teatralna i NVC, są jej sposobem na komunikację, dzielenie się pomysłami i szukanie nowych rozwiązań.

Cena

690.00 PLN

Kontakt i zapisy

CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO

Iwona Kurowska, iwona.kurowska@ue.wroc.pl, tel. 71 36 80 980

pok. 5, bud. CKU, ul. Kamienna 43-59 Wrocław

Terminy

  • Data szkolenia: (sobota-niedziela)

    w godzinach 9:00 - 16:00.

    Warunkiem uruchomienia grupy jest zebranie się odpowiedniej liczby uczestników.

Wymagane dokumenty

  • formularz zgłoszeniowy
  • oświadczenie o pokryciu kosztów (indywidualne lub od pracodawcy)
  • wniosek o wystawienie faktury (w przypadku płatności pracodawcy)

Powrót

Kontakt

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Centrum Kształcenia Ustawicznego
ul. Kamienna 43-45, pok. 5
53-307 Wrocław

Znajdź nas na facebooku

wróć do strony głównej UE

Godziny kontaktu:

poniedziałek - piątek 
7:30 - 15:30

sobota
08:00 -15:00

Studia podyplomowe

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Republic of Poland

Logowanie

Nie pamiętam hasła

Nie masz konta?

Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.

Załóż konto
×

Przejdź do...

Moje konto