Empatia rozumiana jako wyzwalanie twórczości. Empatia jako umiejętność inteligencji emocjonalnej. Empatia, która jest takim słuchaniem drugiej osoby, by w jej wypowiedzi odkryć, o co jej chodzi, jakie ma potrzeby i móc znaleźć wspólne pole do porozumienia i współpracy.
To empatia stworzona, ubrana w Model 4 Kroków, przez Marshalla Rosenberga, psychologa i psychoterapeutę, który spędził życie poszukując sposobu na dogadanie się ludzi, usłyszenie i wzajemne współdziałanie.
Celem warsztatu jest zapoznanie uczestników z metodą Komunikacji opartej na Potrzebach – NVC (Nonviolient Cummunication) oraz przećwiczenie języka faktów, potrzeb oraz działających próśb.
Celem tej formy komunikacji jest współdziałanie, szacunek i otwartość. Jej efektem zrozumienie i działanie.
Komunikacja oparta o potrzebach odpowiada na potrzeby organizacji, które pragną w filozofii szacunku i zaufania organizować pracę w firmie.
PulsHR.pl opublikował wnioski z konferencji z Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach w 2019 r. na temat empatii w biznesie (https://link.do/xweot), z którego wynika, że empatia może wspierać proces kierowania zespołem, współpracy z ludźmi, widzenia obopólnych potrzeb i skutecznej motywacji pracowników. Umiejętności społeczne są drogą do rozwoju organizacji przyszłości.
Szkolenie adresowane jest do ludzi chcących poszerzyć umiejętności związane z komunikacją oraz dla menedżerów, którzy chcą wspierać swoich ludzi, ćwiczyć uważne słuchanie i Model 4 Kroków w praktyce.
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin |
---|---|---|
1. | Wartości w środowisku pracy | 1 |
2. | Komunikacja oparta o potrzeby | 1 |
3. | 4 Kroki Modelu NVC | 6 |
4. | Blokady kontaktu | 1 |
5. | Empatia w biznesie | 1 |
6. | Case study | 2 |
7. | Reakcje na trudne komunikaty | 1 |
8. | Informacja zwrotna | 1 |
9. | Zastosowanie w praktyce | 2 |
RAZEM | 16 |
Kamila Lachowicz
jest Specjalistką ds. HR i rozwoju oraz trenerem wewnętrznym w branży IT. Ukończyła podyplomowe studia z Coachingu w Biznesie oraz Szkołę Trenerów Biznesu SET.
Jest też pasjonatką Komunikacji Konstruktywnej opartej na Nonviolent Communication (NVC), którą dzieli się podczas warsztatów z zespołami chcącymi zmienić jakość swojej komunikacji i usprawnić współpracę.
Jest absolwentką Intensywnego Kursu Mediacji w oparciu o NVC oraz Kursu dla Moderatorów Design Thinking. W korporacji międzynarodowej, na wcześniejszym stanowisku, pełniła funkcje lidera, kierownika zespołu oraz koordynatora szkoleń w lokalnym centrum.
Jako absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu przez trzy lata była trenerem międzynarodowego programu rozwoju kreatywności Odyseja Umysłu. W jego ramach zdobyła w 2009 roku tytuł Wicemistrzów Świata w kreatywności ze studentami UE i członkami Stowarzyszenia Studenckiego WIGGOR.
Pasją Kamili jest znalezienie sposobu na dogadywanie się ludzi o różnych poglądach. Kreatywność, improwizacja teatralna i NVC, są jej sposobem na komunikację, dzielenie się pomysłami i szukanie nowych rozwiązań.
690.00 PLN
CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO
Iwona Kurowska, iwona.kurowska@ue.wroc.pl, tel. 71 36 80 980
pok. 5, bud. CKU, ul. Kamienna 43-59 Wrocław
Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.
Załóż konto