Oferowane Państwu warsztaty mają na celu poznanie istoty oraz wprowadzające w zjawisko dostępności.
Dostępność jest to m.in. zapewnienie swobodnego dostępu do dóbr, usług oraz możliwości udziału w życiu społecznym i publicznym osób o szczególnych potrzebach. Dzięki działaniom podejmowanym w ramach szeroko rozumianej dostępności można tak zarządzać przestrzenią publiczną, architekturą, transportem i produktami, aby dostosować je do wymagań wszystkich obywateli.
Należy podkreślić, że przepisy prawne wdrożone w Polsce, wymagają od instytucji publicznych stworzenia różnorodnych rozwiązań w ramach dostępności. Regulują również kryteria zatrudniania pracowników do obsługi działań związanych z obszarem dostępności w instytucjach publicznych. W najbliższych latach również przedstawiciele biznesu będą zobowiązani do wdrożenia tych zasad w swoich przedsiębiorstwach.
W odpowiedzi na pojawiające się zapotrzebowanie przygotowaliśmy program niniejszego szkolenia. Podczas 12 sesji dydaktycznych (w przeważającej ilości warsztatowych) uczestnicy uzyskają wiedzę, praktyczne wskazówki oraz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z wdrażaniem działań z zakresu dostępności. Dzięki temu zdobędą kwalifikacje potrzebne na stanowisku pracowników/koordynatorów ds. dostępności.
Szkolenie skierowane jest do pracowników i kadry zarządzającej instytucji publicznych oraz wszystkich osób zainteresowanych problematyką dostępności i jej wdrażaniem w swoich organizacjach.
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin |
---|---|---|
1. | Dostępność – geneza, istota, rodzaje, uwarunkowania prawne, skarga na brak dostępności – wykład interaktywny, warsztaty, praca z case study. | 2 |
2. | Polityka krajowa na rzecz dostępności – czyli Program Dostępność Plus i jego elementy – wykład interaktywny. | 2 |
3. | Ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – przepisy i mechanizmy, proces certyfikacji – case study. | 2 |
4. | Dostępność Plus w polityce rządu RP na tle Dyrektywy UE i Konwencji ONZ (2012) w sprawach osób z niepełnosprawnościami – warsztaty. | 4 |
5. | Dostępność Architektoniczna – wykład interaktywny Bezpieczeństwo i ewakuacja dla osób ze szczególnymi potrzebami, psy asystujące. | 2 |
6. | Projektowanie uniwersalne, mechanizm racjonalnych usprawnień, sprzęt wspomagający -warsztaty | 4 |
7. | Bezpieczeństwo i ewakuacja dla osób ze szczególnymi potrzebami, psy asystujące – wykład interaktywny, case study | 2 |
8. | Dostępność Informacyjno-komunikacyjna. | 2 |
9. | Dostępność Cyfrowa. | 4 |
10. | Audyt dostępności – matryce monitoringowe – praktyczne prowadzenie audytu oraz tworzenie raportów – warsztaty. | 12 |
11. | Możliwości finansowania zewnętrznego dostępności - Fundusze europejskie i krajowe – Fundusz Dostępności – wykład interaktywny. | 5 |
12. | Koordynacja działań na rzecz dostępności – kompetencje z zakresu zarządzania zespołem projektowym, pracownikami jednostki - praca na case study, wartsztaty. | 3 |
13. | Przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz dostępności w urzędzie – praca na case study, warsztaty. | 2 |
14. | Współpraca na rzecz dostępności – tworzenie partnerstw społecznych – publiczno- gospodarczych – istota, założenia, uwarunkowania prawne, procedury postępowania, wykład interaktywny, warsztaty, tworzenie prototypów partnerstw. | 10 |
15. | Terminologia niedyskryminująca. Savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnością. | 4 |
RAZEM | 60 |
Trener wiodący:
dr Maja Jokiel
maja.jokiel@ue.wroc.pl
Pracownik naukowy i dydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z ponad 25-letnim stażem. Pracownik Katedry Nauk o Przedsiębiorstwie na Wydziale Zarządzania, trenerka biznesu i certyfikowany tutor akademicki. Facylitatorka Design Thinking. Jest autorką wielu publikacji naukowych, kierowała i była wykonawcą wielu projektów badawczych. Jej zainteresowania naukowe i badawcze koncentrują się wokół szeroko rozumianej problematyki związanej z tworzeniem i funkcjonowaniem partnerstw międzysektorowych. Prowadzi szkolenia i doradztwo z zakresu doskonalenia kompetencji miękkich. Ponadto aplikuje i zarządza projektami związanymi z przedziwdziałaniem wykluczeniu społecznemu i zawodowemu m.in.: osób z niepełnosprawnościami, ochroną zabytków i tzw. "małą" przedsiębiorczością.
Trenerzy dodatkowi:
Absolwent Wydziału Gospodarki Regionalnej i Turystyki w Jeleniej Górze na kierunku: ekonomia, specjalność: Zarządzanie Jakością i Środowiskiem. W 2003 r. obronił pracę magisterską pt. „Integracja znormalizowanych systemów zarządzania jakością i środowiskiem”. Współpracuje z Fundacją Karkonoską, pełniąc funkcję członka Rady Programowej biuletynu „Zielony Region”. Jest członkiem Karkonoskiego Towarzystwa Naukowego i pracownikiem Katedry Zarządzania Jakością i Środowiskiem UE we Wrocławiu, Filia w Jeleniej Górze na Wydziale Zarządzania.
Pracownik Katedry Ekonometrii i Informatyki na Wydziale Ekonomii i Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Jego zainteresowania naukowe obejmują zagadnienia analizy danych symbolicznych w ekonomii. Członek Additional Council Member of International Federation of Classification Societies (Światowa Federacja Towarzystw Klasyfikacyjnych (IFCS) utworzona w Cambridge 4 lipca 1985 roku) na lata 2022-2025.
Pracownik Katedry Finansów i Rachunkowości Na Wydziale Ekonomii i Finansów UE we Wrocławiu, Filia w Jeleniej Górze. W 1993 r. uzyskał tytuł magistra ekonomii na podstawie pracy magisterskiej pt. "Podstawowe problemy rozwoju przemysłu tekstylnego i odzieżowego w Euroregionie Nysa". W 2002 r. uzyskał stopień doktora nauk ekonomicznych na podstawie rozprawy pt. "Państwowe fundusze celowe jako instrument ograniczania bezrobocia i jego skutków w Polsce". W swoim obszarze zainteresowań ma finanse publiczne, finanse przedsiębiorstw, zatrudnienie i bezrobocie, analiza finansowa. Prowadzi zajęcia dydaktyczne z finansów przedsiębiorstw, analizy finansowej, pomocy publicznej dla przedsiębiorstw.
Ekspert do spraw projektowania uniwersalnego, dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej, koordynator zespołów monitoringów dostępności.
Przedsiębiorca w branży interaktywnej, ekspert do spraw dostępności cyfrowej.
Osoba niepełnosprawna ze znacznym upośledzeniem wzroku i ruchu, prezes Karkonoskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych, Społeczny Rzecznik Osób Niepełnosprawnych i Pacjentów Ziemi Jeleniogórskiej.
1600.00 PLN
Warunki płatności:
w przypadku płatności indywidualnej – prosimy o wniesienie opłaty najpóźniej w dniu zakończenia rekrutacji
Płatności dokonuje się na indywidualny numer konta widoczny po zalogowaniu na profilu uczestnika.
Tytuł wpłaty: imię i nazwisko — nazwa szkolenia
Odbiorca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, ul. Komandorska 118/120, 53-345 Wrocław
w przypadku płatności pracodawcy lub innej instytucji – prosimy o przesłanie wypełnionego wniosku o wystawienie faktury przed rozpoczęciem szkolenia
Na dole strony znajdziesz przycisk „ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE”. Kliknij i wypełnij formularz. System poprosi najpierw o założenie indywidualnego konta uczestnika, a następnie potwierdzenie wyboru szkolenia. Raz utworzone konto uprawnia do zapisu na inne szkolenia lub studia podyplomowe z naszej oferty.
Warunkiem uruchomienia grupy jest zebranie odpowiedniej liczby uczestników. Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Informacja o uruchomieniu szkolenia zostanie przesłana na adres e-mail podany w systemie najpóźniej w dniu zakończenia rekrutacji.
Iwona Kurowska
e-mail: iwona.kurowska@ue.wroc.pl tel. 71 36 80 980 bud. CKU, pok. 5Kamila Grela
e-mail: kamila.grela@ue.wroc.pl tel. 71 36 80 235 bud. CKU, pok. 6W przypadku pytań dotyczących kwestii merytorycznych prosimy o kontakt z trenerem wiodącym:
dr Maja Jokiel e-mail: maja.jokiel@ue.wroc.pl tel. 508 269 854Warunki ukończenia: obecność na szkoleniu oraz uregulowanie opłat za udział
Dokument ukończenia: zaświadczenie ukończenia szkolenia wydane przez Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
W sprawie szkolenia w innym trybie (online/offline) lub szkoleń zamawianych skontaktuj się z biurem i zapytaj o ofertę w preferowanej formule.
Dostępne warianty szkolenia:
Forma zajęć: szkolenie
Liczba uczestników: 16 osób
Liczba godzin: 60 h (12 sesji x 8h dydaktycznych)
Język: PL
Typ szkolenia: otwarte/zamknięte
Tryb zajęć: offline/hybrydowo
Zapisy na studia i szkolenia wymagają posiadania konta. Kliknij poniższy przycisk, by przejść do formularza rejestracji.
Załóż konto